Odpowiedzi

2010-03-05T20:16:50+01:00
Ponieważ woda nagrzewa się znacznie wolniej niż gleba.
2 5 2
2010-03-05T20:17:25+01:00
Woda wolniej sie nagrzewa i wolniej stygnie w przeciwieństwie do lądu , który nagrzewa sie szybko i szybko stygnie xD
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:26:14+01:00
Odp.
Ciepło właściwe wody cw=4200[J/kg*K];
ciepło właściwe piasku jest mniejsze.Piasek przy dostarczeniu tej samej energii cieplnej nagrzewa się bardziej niż woda bo interpretacja ciepła właściwego określa nam ilość energii jaką trzeba dostarczyć aby 1[kg] substancji ogrzać o jeden kelwin [K].
Ilość dostarczonej energii cieplnej przy mniejszym cieple właściwym powoduje większy wzrost temperatury.
7 4 7