Jakie hormony produkuje PODWZGÓRZE? Jak nazywają się te hormony? Jak te hormony działają? Jakie są skutki zaburzeń związanych z tymi hormonami?

Bardzo proszę, nie kopiować z Wikipedii bo tak się składa, że ja też tak potrafię.

Proszę o szybką odpowiedź i z góry za nią dziękuję! :)

3

Odpowiedzi

2010-03-05T20:20:01+01:00
Podwzgórze produkuje hormony oddziaływujące na przysadkę mózgową hamują one lub pobudzają wydzielanie hormonów przez przysadkę xD
3 1 3
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T20:20:28+01:00
Neurotransmitery:

* noradrenalina
* dopamina
* serotonina
* acetylocholina
* glutaminian
* GABA

Neuropeptydy:

* wazopresyna
* oksytocyna
* kortykoliberyna
* tyreoliberyna
* neuropeptyd Y
* leptyna

oraz tlenek azotu

2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:25:09+01:00
W podwzgórzu mieści się przysadka mózgowa, która produkuje hormony takie jak hormon wzrostu i i hormon wpływający na działalność innych gruczołów dokrewnych.
Hormon wzrostu pobudza organizm do wzrostu, a hormony wpływające na działalność innych gruczołów dokrewnych działają na inne gruczoły powodując wytwarzanie przez nie swoich hormonów.

Niedobór hormonu wzrostu powoduje karłowatość, a nadmiar wzrost kości długich, powodujący ich zniekształcenie i przerost.
2 4 2