Hej :) mam do napisania trzy zadania ale nie wiem jak :(( proszę o pomoc : oto moje zadania :
1. Wyjaśnij, dlaczego Stalin nie zdobył Warszawy w 1944roku.
2.Wyjaśnij, w jaki sposób rząd emigracyjny utrzymywał kontakty z polskim państwem podziemnym.
3. Wyjaśnij, dlaczego komuniści nie mogli zdobyć władzy w Polsce bez pomocy ZSRR.

z góry dziękuje :)

2

Odpowiedzi

2010-03-05T20:23:15+01:00
Ad1
Józef Stalin dlatego nie zdobył Warszawy w czasie trwania Powstania Warszawskiego 1944 r gdyż jego uczestnicy w większości wywodzili się ze środowisk Armii Krajowej która reprezentowała zdecydowanie negatywne stanowisko wobec komunistów. Zresztą Armia Krajowa i inne środowiska niepodległościowe doprowadziły do wybuchu powstania na rozkaz Rządu Londyńskiego który chciał uprzedzić ewentualne wkroczenie Armii Czerwonej do miasta by móc stworzyć całkowicie wolną władzę polską od komunistycznego dyktatu Stalina.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:24:30+01:00
1.Józef Stalin dlatego nie zdobył Warszawy w czasie trwania Powstania Warszawskiego 1944 r gdyż jego uczestnicy w większości wywodzili się ze środowisk Armii Krajowej która reprezentowała zdecydowanie negatywne stanowisko wobec komunistów. Zresztą Armia Krajowa i inne środowiska niepodległościowe doprowadziły do wybuchu powstania na rozkaz Rządu Londyńskiego który chciał uprzedzić ewentualne wkroczenie Armii Czerwonej do miasta by móc stworzyć całkowicie wolną władzę polską od komunistycznego dyktatu Stalina.Dlatego specjalnie Stalin czekał aby Armia Krajowa wykrwawiła się i aby łatwiej można było w wyzwolonej Polsce stworzyć komunistyczny rząd polski całkowicie lojalny i podporządkowany komunistom na kremlu(czyli Stalinowi)

;***!!
3 3 3