Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:28:40+01:00
Stężenie molowe - to ilosc moli substancji w jednym dm3 roztworu

150g - masa roztworu
d=m/v
v=150cm3 - objętosc roztworu

1mol - 98g
xmoli-50g

0,51mola - ilosc moli kwasu siarkowego

Cm=n/v=0,51/0,15=3,4mol/dm3

2010-03-05T20:29:21+01:00
Cm to iloraz liczby moli przez objetosc roztworu wyrazona w mol/dm3

50g-x moli
98-1
x=0,5

v=150cm3

Cm=n/v
cm=3,4mol/dm3