1.Dopasuj(chodzi o żaby) :

Oczy osłoniete powiekami -->
Obecność płuc ----->
Cienka skóra, pokryta śluzem
Długie palce kończyn tylnych spięte bloną------>
Wydlużone kończyny tylne----->

------->Oczyszczają powierzchnię gałki ocznej oraz nawilżają ją
------->Zwiększają powierchnię stopy co ułatwia pływanie
------->Umożliwiają w wodzie pływanie,na lądzie skakanie
------->Umożliwiają oddychanie tlenem atmosferycznym
-------> Zmniejsza tarcie podczas pływania i chroni przed wysychaniem

i do każdego wpisać nazwy srodowiska,w których mają znaczenie te przystosowania (ląd,woda,ląd i woda)


Czekam na szybka odpowiedz !! Prosze o rozwiazanie ! Dam najjj :) Z góry dziękuje ! :P

3

Odpowiedzi

2010-03-05T20:31:50+01:00
Oczy osłoniete powiekami --> Oczyszczają powierzchnię gałki ocznej oraz nawilżają ją
Obecność płuc -----> umożliwiają oddychanie tlenem atmosferycznym

Cienka skóra, pokryta śluzem Zmniejsza tarcie podczas pływania i chroni przed wysychanie

Długie palce kończyn tylnych spięte bloną------> Zwiększają powierchnię stopy co ułatwia pływanie

Wydlużone kończyny tylne----->Umożliwiają w wodzie pływanie,na lądzie skakanie

;)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T20:32:55+01:00
Oczy osłoniete powiekami ------->Oczyszczają powierzchnię gałki ocznej oraz nawilżają ją - ląd
Obecność płuc -----> Umożliwiają oddychanie tlenem atmosferycznym - ląd
Cienka skóra, pokryta śluzem-------> Zmniejsza tarcie podczas pływania i chroni przed wysychaniem - woda i ląd
Długie palce kończyn tylnych spięte bloną------> Zwiększają powierchnię stopy co ułatwia pływanie - woda
Wydlużone kończyny tylne-----> Umożliwiają w wodzie pływanie,na lądzie skakanie - woda i ląd

momisia
=]]
23 5 23
2010-03-05T20:35:42+01:00
Oczy osłoniete powiekami -->------->Oczyszczają powierzchnię gałki ocznej oraz nawilżają ją woda

Obecność płuc -----> ------->Umożliwiają oddychanie tlenem atmosferycznym ląd

Cienka skóra, pokryta śluzem-------> Zmniejsza tarcie podczas pływania i chroni przed wysychaniem woda


Długie palce kończyn tylnych spięte bloną------> ------->Umożliwiają w wodzie pływanie,na lądzie skakanie woda , ląd

Wydlużone kończyny tylne-----> ------->Umożliwiają w wodzie pływanie,na lądzie skakanie woda ląd
2 4 2