Uzupełnij równania reakcji otrzymania soli przez działanie odpowiednim kwasem na tlenek metalu
a)ZnO+HBr---->.......+.......
b).....+.....----->FeS+......
c).....+.....----->KNO3+.....
d)......+.......------>Na2SO4+........
e)Cr2O3+H3PO4---->....+......
f).....+.....----->Mn3(PO4)2+......

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:35:02+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)ZnO + 2HBr---->ZnBr2 + H2O
b)FeO + H2S----->FeS + H2O
c)K2O + 2HNO3 ----->2KNO3 +H2O
d)Na2O + H2SO4 ------>Na2SO4 + H2O
e)Cr2O3 + 2H3PO4---->2CrPO4 + 3H2O
f)3MnO + 2H3PO4----->Mn3(PO4)2 + 3H2O
12 2 12
2010-03-05T22:00:03+01:00
A) ZnO+2HBr---->ZnBr₂+H₂O
b) FeO+H₂S----->FeS+H₂O
c) K₂O+2HNO₃----->2KNO₃+H₂O
d) Na₂O+H₂SO₄------>Na₂SO₄+H₂O
e) Cr₂O₃+2H₃PO₄---->2CrPO₄+3H₂O
f) 3MnO+2H₃PO₄----->Mn₃(PO₄)₂+3H₂O

Wyjaśnienie:
Jest to reakcja otrzymywania soli:
tlenek metalu + kwas ----> sól + woda
Więc aby otrzymać sól musimy połączyć metal (z tlenka metalu) w przypadku punktu a) Zn
z resztą kwasową (z kwasu) w przypadku punktu a) Br
aby otzrymać wodę musimy połączyć tlen (z tlenka metalu) z wodorem ( z kwasu)
Zawsze łączymy je z zgodnością wartościowości czyli np. jak jest tlenek metalu K₂O to w połączeniu K₂ z No₃ wyjdzie nam sól KNO₃ ponieważ zawsze patrzymy na wzory sumaryczne soli czy zgadzają się z tą którą otrzymaliśmy. Oczywiście trzeba te sole zapamiętać samemu ;).
Duże cyfry towspółczynniki stechiometryczne służące do zrównania wartościowości atomów po obu stronach. Czyli jak np. z jednej strony jest O a zdrogiej O₃ to trzeba wtedy do tego samego O dodać dużą 3 by jednen i drugi tlen czyli O miał taką samą wartościowość.

Napewno będzie dobrze bo miałam niedawno sprawdzian z soli i dostałam z niego dwie 5. ;) Mam nadzieję że pomogłam. ;)
10 4 10
  • Użytkownik Zadane
2010-03-05T23:22:23+01:00
ZnO + 2 HBr → ZnBr₂ + H₂O
FeO + H₂S → FeS + H₂O
K₂O + 2 HNO₃ → 2 KNO₃ + H₂O
Na₂O + H₂SO₄ → Na₂SO₄ + H₂O
Cr₂O₃ + 2 H₃PO₄ → 2 CrPO₄ + 3 H₂O
3 MnO + 2 H₃PO₄ → Mn₃(PO₄)₂ + 3 H₂O
8 4 8