Napisz chociaz pare zadan . prosze
1. Dla poniższych ciągów arytmetycznych oblicz sumę pierwszych dwudziestu wyrazów .
3,5,7,9,11... | -4,-1,2,5,8...
2.Oblicz sumę wszystkich liczb dwucyfrowych , których reszta z dzielenia przez 4 jest równa 3.
3.Między liczb 14 i 46 wpisz siedem liczb tak , aby wszystkie utworzyły ciąg arytmetyczny.
4.W trójkącie prostokątnym o obwodzie 120 cm długości boków tworzą ciąg arytmetyczny. Oblicz jego obwód i pole.
prosze pomuzcie nie mam więcej punktów jak nazbieram to wam jeszcze dam prosze to na jutro .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T22:03:34+01:00
1. 3,5,7,9,11,13,15,17,19,21,23,25,27,29,31,33,35,37,39,41. r=2
-4,-1,2,5,8,11,14,17,20,23,26,29,32,35,38,41,44,47,50,53. r=3
Mam nadzieje że wiesz skąd wzięły sie te liczby :)

2. <15,19,23,27...99>
a1=15
an=99
an=a1+(n-1) x r
99=15+(n-1)x4
99=15+4n-4
99=11+4n
88=4n/ 4
n=22
Sn= 15+99/2 x22
Sn=114/2 x 22
Sn=57x22
Sn=1254

4. Obw=120
120=a+b+c
120=a+a+4+a+8
120=3a+12
108=3a /3
a=36
b=40
c=44
P=axh/2
P=36x44/2
P=792

A na 3 nie wiem, coś mi nie wychodzi :P
2010-03-05T22:06:54+01:00
Zad.1
3,5,7,9,11...
r=2
a1=3
a20=a1+19r=3+19*2=41
S20=(a1+a20/2)*20=123/2*20=1230
-4,-1,2,5,8...
r=3
a1=-4
a20=-4+19*3=53
S20=(-4+53/2)*20=490

Zad.2
11,15,19,23...99
r=4
99=11+(n-1)*4
99=11+4n-4
4n=92
n=23
S23=(11+99/2)*23=1265

Zad.3
a9=46
a9=14+8r
46=14+8r
r=4
14,18,22,26,30,34,38,42,46

Zad.4