Wypisz epitety i oceń rzeczywistość

"Na lipę"

Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,
Choć się nawysszej wzbije, a proste promienie
Ściągną pod swoje drzewa rozstrzelane cienie.
Tu zawżdy chłodne wiatry z pola zawiewają,
Tu słowicy, tu szpacy wdzięcznie narzekają.
Z mego wonnego kwiatu pracowite pszczoły
Biorą miód, który potym szlachci pańskie stoły.
A ja swym cichym szeptem sprawić umiem snadnie,
Że człowiekowi łacno słodki sen przypadnie.
Jabłek wprawdzie nie rodzę, lecz mię pan tak kładzie
Jako szczep napłodniejszy w hesperyskim sadzie.



"Prośba o wyspy szczęśliwe" K. I. GałczyńskiA ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź,
wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj,
ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań,
we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.

Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.

2

Odpowiedzi

2010-03-05T21:29:23+01:00
Proste promienie;
rozstrzelane cienie;
chłodne wiatry;
wonnego kwiatu;
pracowite pszczoły;
pańskie stoły;
cichym szeptem;
słodki sen;
hesperyskim sadzie


wyspy szczęśliwe”, „łagodny wiatr”, „muzykalny sen”, „wody ogromne”, „wody ciche”,


reszty nie wiem ;PPP
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:33:36+01:00
Epitety:
"na lipę"
proste promienie
rozstrzelane cienie
chłodne wiatry
wonnego kwiatu (wonny kwiat)
pracowite pszczoły
cichym szeptem (cichy szept)
słodki sen
szczep napłodniejszy
hesperyskim sadzie (hesperyski sad)

"Prośba o wyspy szczęśliwe"
wyspy szczęśliwe
wiatrem łagodnym (wiatr łagodny)
snem muzykalnym (sen muzykalny)
wody ogromne
wody ciche
myśli spokojne