Odpowiedzi

2010-03-05T21:31:53+01:00
Zał. że
√2+√3 > √10 /²
2+2√6+3>10
2√6>5 /²
24>25
jest to nieprawdą zatem znak powinien stać odwrotnie czyli √
2+√3 < √10
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T00:27:22+01:00
Jak porównać te dwa pierwiastki, który jest większy?:
√2+√3 czy √10
Proszę o konkretne wyjaśnienie :)
zawsze najprościej porównać pierwiastki poprzez ich kwadraty

√2+√3 czy √10 /²

2+2√6+3 czy 10 /-5

2√6czy 5 /:2

√6 czy 2,5 /²
6 czy 6,25

i już widać, że prawa strona
czyli √10>√2+√3