Uzupelnij tekst :

... te kropki symbolizuja ze w te miejsce trzeba wstawic wyraz

Wlasciwosci pierwiastkow uporzadkowanych wg wzrastajacej liczby ... zmieniaja sie okresowo . Stwirdzenie to nosi nazwe ...
Pierwiastkii uporzadkowane zgodnie z tym prawem tworzac pionowe ... kolumny,nazwane ... i poziome szeregi nazwane ....
W ukladzie okresowym pierwiastkow jest ... grup i ... okresów.Grupy o numerach 1 , 2 oraz 13 do 18 to grupy ... , a ... to grupy poboczne. Nazwy grup tworzy sie od nazwy ... , wyjatek stanowi grupa ... o nazwie ... .

I drugie zadanie rowniez z chemii :

Koszytajac z ukladu okresowego pierwiastkow podaj :

-nazwy 4 pierwiastkow ktore w normalnych warunkach sa cieczami
-nazwy 4 pierwiastkow ktore w normalnych wraunkach sa gazami
-nazwy 4 pierwiastkow ktore w norlanych warunkach sa cialami stalymi i naleza do metali
-nazwy 4 pierwiastkow ktore otrzymane sa sztucznie
-nazwy 5,15,2,17 grupy


PROSZE SZYBKO TO DOSC ZROBIC
PILNE !!!
PUNKTOW AZ PIEDZIESIAT DLA NAJLEPSZEJ ODPOWIEDZI

Z GORY DZIEKUJE ;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:35:45+01:00
Wlasciwosci pierwiastkow uporzadkowanych wg wzrastajacej liczby atomowej zmieniaja sie okresowo . Stwirdzenie to nosi nazwe prawa okresowości.
Pierwiastkii uporzadkowane zgodnie z tym prawem tworzac pionowe kolumny,nazwane grupami i poziome szeregi nazwane okresami.
W ukladzie okresowym pierwiastkow jest 18 grup i 7 okresów.Grupy o numerach 1 , 2 oraz 13 do 18 to grupy główne , a pozostałe to grupy poboczne. Nazwy grup tworzy sie od nazwy pierwszego pierwiastka w grupie , wyjatek stanowi grupa 1o nazwie litowce .

-nazwy 4 pierwiastkow ktore w normalnych warunkach sa cieczami - są tylko 2: rtęć i brom;
-nazwy 4 pierwiastkow ktore w normalnych wraunkach sa gazami: tlen, azot, argon, hel;
-nazwy 4 pierwiastkow ktore w norlanych warunkach sa cialami stalymi i naleza do metali :żelazo, sód,potas,magnez;
-nazwy 4 pierwiastkow ktore otrzymane sa sztucznie:promet,astat,roentgen,darmstadt;
-nazwy 5,15,2,17 grupy
5- wanadowce
15 - azotowce
2 - berylowce
17-fluorowce


Miło było pomóc, tym bardziej, że temat mam niedawno omówiony..
momisia
=]]
1 5 1
2010-03-05T21:40:51+01:00
Atomowej
prawa okresowości
pionowe
grupami
okresy
118
18
7
główne
grupy od 3-12
pierwszego pierwiastka stojącego najwyżej w grupie
I
litowce

rtęć , brom

tlen, azot, argon, hel;

żelazo, sód,potas,magnez;

promet,astat,roentgen,darmstadt;

wanadowce
azotowce
berylowce
fluorowce

miałam to :D

2010-03-05T22:05:58+01:00
Atomowej , prawo okresowości,grupami,okresami,18,7,główne, pozostałe, nazwy pierwszego pierwiastka stojącego na początku kolumny , 1 , litowce,
* rtęć , brom
* azot,tlen,hel,argon
*żelazo,tytan,srebro,kadm
*promet,samar,europ,terb

5-wanadowce
15-azotowce
2-berylowce
17-fluorowce