Dziadek Henryk kupił sad, w którym rosły jabłonie, śliwy i jedna grusza. Jabłonie stanowiły 3/4 wszystkich drzew owocowych. Nowy właściciel zasadził jeszcze 2 jabłonie, 5 śliw i 3 grusze. Taraz jabłoni jest o 10 więcej niż pozostałych drzew. Ile drzew owocowych rośnie teraz w tym sadzie?
PS. Proszę o dokładne rozwiązanie tego zadania :-)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:47:29+01:00
X - liczba jabłoni
y - liczba śliw

x=3/4 (x+y+1)
x+2=y+5+4+10

4x=3x+3y+3
x=17+y

x-3y=3
x=17+y

17+y-3y=3
x=17+y

14=2y
x=17+y

y=7
x=24

Obecna liczba drzew = 24+2 (jabłonie) + 7+5 (śliwy) + 1+3 (grusze)
Obecnie w sadzie rosną 42 drzewa.
4 5 4
2010-03-05T21:54:31+01:00
X - wszystkie drzewa w sadzie na poczatku

j=3/4x +2
s=1/4x-1 +5
g=1 +4


3/4x+2=10+1/4x-1+5+4
3/4x+2=18+1/4x
2/4x=16
x=32
zatem na poczatku byly 32 drzewa

3/4*32=24 jabloni
1/4*32-1=7 sliw
1 grusza


a potem

24+2=26 jabloni
7+5=12 sliw
1+3=4 grusz

2010-03-05T22:54:39+01:00
X - ilość jabłoni
y - ilość śliw
x=¾ (x+y+1)
x+2=y+5+4+10
4x=3x+3y+3
x=17+y
x-3y=3
x=17+y
17+y-3y=3
x=17+y
14=2y
x=17+y
x=24
y=7