Odpowiedzi

2010-03-05T21:34:59+01:00
Korzystając z tw.pitagorasa

a²+b²=c²

a i b przeciwprostokątne c przyprostokątna

a=4 b=8

8²+4²=c²
64+16=80
c²=80/√
c=8√5=√80= √5×16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:36:04+01:00
Oblicz długość wysokości w trójkącie prostokątnym, która opada na przeciw prostokątną.
Przyprostokątne - 8 i 4
Pole - 16
Przeciwprostokątna - 8√5
Jaką dł. ma wysokość ?

16=1/2*h*8pierw5
16=4pierw5*h
h=4pierw5/5
2010-03-05T21:40:38+01:00
Korzystamy z wzoru na pole trójkąta:
P=(a*h):2

Po przekształceniu mamy:
h=(2P):a
h-długość wysokości trójkąta prostokątnego
P-pole powierzchni trójkąta prostokątnego
a-długość przeciwprostokątnej

h=(2*16):8√5=32:8√5=4√5