Zad
mama Asi upiekła ,,Fantazję " i podzieliła ciasto na jednakowe kawałki.Każdy z mnich miał kształt trójkąt prostokątnego równoramiennego o przyprostokątnej 8 cm.

a) jaką powierzchnię miał każdy z nich ?
b) na ile części zostało podzielone ciasto ?


zad uzupełni

woda 250 ml = dm 3 = L
mleko 3 szklanki =dm 3= l
125 g masła =g=dag
18 dag mąki =dag=kg
15 dag cukru =g=kg

2

Odpowiedzi

2010-03-05T21:54:05+01:00
1.pole kawałków
P=a*h/2
P=8*8/2
P=32cm
2.
masa ciasta
m=0,25+0,75+0,125+0,18+0,15=1,455kg=1455g=145,5dag

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T22:40:31+01:00
1) a:
P= 1/2 a*h
a-bok trójkąta
a=8 [cm]
h-wysokość trójkąta
h= 8 [cm]
P=1/2*8*8 [cm2]
P= 1/2*64 [cm2]
P=32 [cm2]
b: z danych z zadania nie da się tego obliczyć

2) woda:
250 ml = 0,25 dm3 = 0,25 l (1/4l)
mleko:
1 szklanka:250ml
3szklanki=0,75dm3=0,75l (3/4l)
masło:
125g=12,5dag
mąka:
18dag=180g=0,18kg
cukier:
15dag=150g=0,15kg