Do baru Rybka przyszła 10 osobowa wycieczka.Zamówili 10 zestawów obiadowych składających się z: frytek,150g porcji pstrąga,200ml soku pomarańczowego oraz zestawu surówek.Właściciel baru udzielił im rabatu w wysokości 0,2 kosztu 10 zestawów.Ile zapłacili za obiad?

CENNIK
Ryby(100g) Napoje(100ml) Dodatki
pstrąg 12.50zł sok pomarańczowy 2,80zł frytki 3,50zł
surówki 3,40zł


proszę o normalne odpowiedzi daje naj

2

Odpowiedzi

2010-03-05T21:45:14+01:00
10*3,5=35zł - za frytki
10*150=1500g - ilość pstrąga
12,50*15=187,5zł - za pstrąga
10*200=2000ml - ilość soku
2,80*20=56zł - za sok
10*3,40=34zł - za surówki

35+187,5+56+34=312,5zł - cena za wszystko bez rabatu
1-0,2=0,8 - musieli zapłacić 0,8 ceny 10 zestawów
0,8*312,5=250zł - cena z rabatem

Odp. Zapłacili 250zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:49:34+01:00
Frytki- 3,50
150g pstrąga - 12,50 + ½*12,50 = 12,5+6,25=18,75
200 ml soku - 5,60
surówki - 3,40

3,5+5,6 + 3,40+ 18,75=31,25

31,25 * 10 = 312,5
1-0,2=0,8

312,5*0,8=250

250/10 = 25

Cena grupy obiadu po zniżce wynosiła 250 złotych, dla każdego po 25 złotych za obiad,
2 5 2