W trójkącie o boku równym 6 cm i wysokości poprowadzonej na ten bok równej 4,8 cm wykreślono prosta równoległa do danego boku trójkąta. Prosta ta odcięła od trójkąta trapez, którego krótsza podstawa ma odległość 3,5cm. Oblicz wysokości powstałego trójkąta i trapezu.

proszę o pomoc;(

3

Odpowiedzi

2010-03-05T21:49:25+01:00
Wysokość 4,8cm odpowiada długości boku 6cm
wysokość x odpowiada długości boku 3,5cm

{x}{4,8cm} ={3,5cm}{6cm} | 4,8
x = 1,8 (cm)
gdzie x to wysokość powstałego trójkąta, a wysokość trapezu to:
h = 4,8cm - 1,8cm = 3cm

pozdrawiam ;))
59 4 59
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:50:33+01:00
Dane do trójkąta:

a - bok trójkąta
h - wysokość
a = 6 cm
h = 4,8 cm

Dane trapezu:
a = 3,5 cm

obliczamy wykorzystując podobieństwo;
jako x oznaczmy sobie wysokość małego trójkąta

3,5/6 = x/4,8
6x = 16,8
x = 2,8 cm

wysokość trapezu otrzymamy po odjęciu wysokości dużego trójkąta i obliczonej właśnie wysokości małego trójkąta:
4,8 - 2,8 = 2 cm

wysokość powstałego trójkąta wynosi 2,8 natomiast wysokość trapezu 2 cm.
41 3 41
Dlaczego 6x = 16,8? Skąd to się wzięło, bo nie rozumiem tego tematu
mnozenie na krzyz
3,5*4.8=16,8
6*x=6x czego tu nie rozumiesz xd
2010-03-05T21:53:57+01:00
Wysokości poprowadzonej na ten bok równej 4,8 cm (wys. trójkąta)

3/4,8=1,75/x
3x=8,4
x=2,8

h=4,8-2,8=2


wysokość trapezu wynosi 2 cm
20 1 20