Odpowiedzi

2010-03-05T21:45:17+01:00
1.Oblicz długość boków trójkąta o obwodzie 40cm ,jesli jest on podobny do trójkąta o bokach 4cm,5cm i 7cm.
Ob= 40cm
a=4cm
b=5cm
c=7cm
Ob= 4cm+5cm+7cm= 16cm
ob/ob' = 40cm/ 16cm= 25/10=5/2
k=5/2
a/a = 5/2
4cm/a`=5/2
I teraz na proporcje:
5a`=8
a'=8/5= 1 i 3/5
2010-03-05T21:45:40+01:00
K(4+5+7)=40
16k=40 |16
k=2,5

4*2,5=10 cm
5*2,5=12,5cm
7*2,5=17,5cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T21:45:58+01:00
4+5+7=16
40/16=2,5
4*2,5=10
5*2,5=12,5
7*2,5=17,5
1 5 1