Odpowiedzi

2010-03-05T22:21:44+01:00
35- 13= 22cm
27cm-13=14cm
22cm + 14 cm= 36cm
obwód czworokąta to 36cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T22:24:47+01:00
Obw.1t=35 cm
Obw.2t=27cm

Przykątna d=13 cm jest wspólnym bokiem dwóch trójkątów.

Odejmując przekątną od podanych obwodów otrzymamy sumu par boków, które po dodaniu dadzą nam obwód czworokąta.

a+b=35-13=22cm
c+d=27-13=14 cm

Obw.cz.=a+b+c+d=22+14=36cm
Odp.
Obwód czworokąta równa się 36 cm
pozdrawiam:)
2010-03-05T22:26:52+01:00