Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T08:24:36+01:00
Płazy:
- naga skóra pokryta śluzem;
- budowa czaszki i krótka szyja;
- 4-palczaste kończyny przednie,
pięć-palczaste kończyny tylne;
- trzykomorowe serce;
- zapłodnienie zewnętrzne;
- kijanki;
Gady: - sucha skóra pokryta łuskami;
- silnie zmienione kręgi szyjne;
- pięć-palczaste kończyny przednie i tylne;
- trzykomorowe serce z przegrodom w komorze;
- zapłodnienie wewnętrzne nie występują kijanki;
Następujące zmiany nastąpiły u gadów wraz z przystosowaniem do lądowego typu życia:
- wykształcenie wód płodowych;
- sucha skóra zapobiegała utracie wody z organizmu;
- wystąpiła częściowa przegroda w komorze serca a u krokodyli jest ona całościowa zapobiegająca mieszaniu się krwi;
- zwiększyła się wydajność płuc, dzięki zwiększeniu wydajności mięśni między żebrowych oraz przepony;
- mocz gadów jest silnie zagęszczony zapobiega to przed utratom wody;
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T08:51:45+01:00
Plazy:
-zyja na ladzie i w wodzie
-wymiana gazowa przez skore i w plucach
-zmiennocieplne
-serce 2przedsionki i komora
-maly obieg krwi,krew mieszana
-parzyste konczyny
-zaplodnienie zewnetrzne
-poczatkowe stadia rozwoju odbywaja sie w wodzie
-szkielet czesciowo chrzestny
-oczy,uszy(ucho srodkowe),jezyk,nozdrza(narzady zmyslu)
-cialo pokryte gruczolami sluzowymi
-pluca
Gady:
-zyja w wodzie i na ladzie
-szkielet kostny
-cialo pokryte luskami lub tarczkami rogowymi
-wymiana gazowa zachodzi przez klatke piersiowa
-serce 2przedsionki i komora niedomknieta(wyj.krokodyl-2komory i2 przedsionki)
-narzady zmyslu oczy ,jezyk
-zmiennocieplne
-parzyste konczyny
-rozrod na ladzie
-krew mieszana
Przystosowanie:
-plusa
-skora zrogowaciala chroni przed wysuszeniem
-ubarwienie ochronne
-
8 3 8