Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-05T22:49:20+01:00
A) 2n+1 + 2n+3 = 4n+4 = 4(n+1)

b) 2n+1 + 2n+3 + 2n+5 + 2n+7 = 8n + 16 = 8(n+2)
3 4 3
2010-03-05T22:51:46+01:00
Dane:
liczba nieparzysta 1=2x-1
liczba nieparzysta 2=2x+1
(2x -1 )+(2x=1)=2x-1+2x-1=4x jest jednym z czynników 4 więc liczba jest cała jest podzielna przez 4
b)
1 liczba=2x+1
2 liczba=2x+3
3liczba=2x+5
4liczba=2x+7
2x+1+2x+3+2x+5+2x+7=8x +16=8(x+2)
liczba jest podzielna przez 8
3 3 3
2010-03-05T22:52:07+01:00
2x+1=1 liczba nieparzysta
2x+3=2 liczba nieparzysta
2x+5=3 liczba nieparzysta
2x+7=4 liczba nieparzysta

2x+1+2x+3+2x+5+2x+7=8x+16

zarówno 8x jak i 16 to liczby podzielne przez 8 i przez 4
bez wzgledu na x, zawsze iloczyn liczby x i 8 , bedzie liczbą podzielną przez 8 i przez 4, dodanie do iloczynu liczb x i 8 liczby 16 nie wpłynie na podzielność sumy tych liczb przez 8


ponieważ każda liczba podzielna przez 8 jest też podzielna przez 4, , czyli dowód niniejszy dotyczy zarówno punktu a jak i b

bo każdy iloczyn liczby 8 i dowolnego x jest liczbą podzielna przez 4 a dodanie 16, nie zmieni podzielności, bo ona też jest podzielna przez 4
2 3 2