Odpowiedzi

2010-03-05T23:06:37+01:00
W(x)=ax³+5x²-3x-15
a) A=(-1,-14)
-14=-a+5+3-15
a=7
b)0=7x³+5x²-3x-15
i tu mi coś nie gra. wychodzi, że miejscem zerowym jest x≈1,18, ale w tego typu zadaniach powinien wyjść ładny wynik, a nie zaokrąglenia, co liczy się prędzej programem :/
2010-03-05T23:10:12+01:00
A) w(x)= ax^3+5x^2-3x-15
A(-1,-14)
-14=a*(-1)^3+5(-1)^2+3-15
-14=-a+5+3-15
-14=-a-7
a=7
w(x)=7x^3+5x^2-3x-15

b) W(x)=ax^3+5x^2-3x-15
x^3+5^2-3x-15=0
x(x^2-3)+5(x^2-3)=0
(x^2-3)(x+5)=0
miejsca zerowe są tylko 2:
5 lub -5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T00:38:17+01:00
A) w(x)= ax³+5x²-3x-15
A(-1,-14) z tego punktu za x podstawiamy -1 a za y -14
-14=a*(-1)³+5(-1)²-3*(-1)-15
-14=-a+5+3-15
-14=-a-7
a=7
w(x)=7x³+5x²-3x-15

b) W(x)=7x³+5x²-3x-15
7x³+5x²-3x-15=0
x²(7x+5)-3(x+5)=0