Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T08:06:23+01:00
Referat o różancu

W różańcu rozważamy 4 tajemnice. Radosne, Bolesne, Chwalebne oraz dodane przez Jana PAwła II tajemnice Światła. W tajemnicach tych rozważamy życie Jezusa,od narodzenia przez działalnośc aż do śmierci i Zmartwychwstania. W tych tajemnicach widzimy obecność Boga. Bóg dał nam Swojego Syna aby przez swoją męke i śmierć nas zbawić. Jezus nauczał nas jak mamy żyć aby podobać się Bogu. O życiu Jezusa dowiadujemy się z Pisma Świętego.W różańcu nie skupiamy się tylko na danych tajemnicach ale na całości życia Jezusa. W tajemnicach radosnych zawierają się wydarzenia od Zwiastowania Najświętszej Maryi Pannie do Odnalezienia 12 letniego Jezusa w świątyni. Widzimy w niej nie tylko Żwiastowanie Najświętszej Maryi Pannie, Nawiedzenie św. Elżbiety, NArodzenie, Ofiarowanie i Odnalezienie 12 letniego Jezusa w świątyni ale też jak Bóg kierował Józefem gdy dowiedział się że Maryja jest brzemienna i nie oddalił Jej, po narodzeniu Jezusa gdy Herod wydał rozkaz zabicia dzieci do drugiego roku życia Bóg dał Józefowi polecenie by uciekł do Nazaretu.W tajmnicach światła:Chrzest Pana Jezusa w Jordanie, Objawnienie siebie na weselu w Kanie Galilejskiej,Głoszenie Królestwa Bożego i wzywanie do nawrócenia, Przemienienie na Górze Tabor, Ustanowienie Eucharystii, rozważamy działalność Jezusa, Jego cuda które czynił za pomocą Boga, i słowa które głosił ludziom i Apostołom oraz dawał nam wskazówki jak mamy postępować. W tajemnicach Bolesnych: Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu, Biczowanie Pana Jezusa, Cierniem ukoronowanie, Droga Krzyżowa i Śmierć na krzyżu. Widzimy w niej jak Bóg kieruje Jezusem, pomaga Mu znieść ból i mękę którą cierpi Jezus pokazuje nam jak że w naszym nie ma dziać się nasza wola lecz Boża. Jezus cierpiał niewinnie mękę za nasze grzechy. Bóg z miłości do nas pozwolił aby Jego Syn Jezus Chrystus umarł po to aby nas zbawić. Ostatnią tajemnicą są Tajemnice Chwalebne: Zmartwychwstanie Pana Jezusa, Wniebowstąpienie Pana Jezusa, Zesłanie Ducha Świętego, Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny i Ukoronowanie Najświętszej Maryi Panny na Królową nieba i ziemi. Jezus ukazywał się uczniom i nie opuścił ich widzimy tu że Jezus, Bóg jest obecny w naszym życiu zawsze, nie tylko wtedy kiedy czynimy dobre uczynki ale w szczególności wtedy gdy grzeszymy, gdy upadamy On pociesza nas i podnosi nas, pomaga wstać i iść dalej by czynić dobro i zmieniać swoje życie na lepsze, by dążyć do świętości
6 4 6
2010-03-06T08:15:56+01:00
Papież jest jeden. Chyba, że chodzi Ci o starych.^.^
To wypiszę Ci papieży XX i XXI wieku ^_^

4 sierpnia 1903 – 20 sierpnia 1914 -Pius X
3 września 1914 – 22 stycznia 1922 - Benedykt XV
6 lutego 1922 – 10 lutego 1939 -Pius XI
2 marca 1939 – 9 października 1958 -Pius XII
28 października 1958 – 3 czerwca 1963 -Jan XXIII
21 czerwca 1963 – 6 sierpnia 1978 -Paweł VI
26 sierpnia 1978 – 28 września 1978 - Jan Paweł I
16 października 1978 – 2 kwietnia 2005 -Jan Paweł II
19 kwietnia 2005 – nadal urzęduje -Benedykt XVI
I ten referat możesz zrobić wlasnie o papiezu lub o jakies osobie świętej np. Św. Weronice, którą każdy zna..

Tu masz listę wszystkich papiezy ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Poczet_papie%C5%BCy
  • cj3
  • Początkujący
2010-03-06T12:42:00+01:00
Tu masz listę wszystkich papiezy ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Poczet_papie%C5%BCy