Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T08:46:32+01:00
- Tyberiusz przeprowadzenia reformy agrarnej
- chciał wprowadzić w Italii monarchię, chciał być królem
- Gajusz skłócił arystokracjie
- wprowadził sprzedaż zboża po niższej cenie
- wprowadził ustawę wojskową, która ograniczała rolę, władzę dowódców
- dzięki Mariuszowi armia rzymska stała się armią zawodową
- zaproponował utworzenie w prowincjach kolonii, który były zwolnione z podatków
- w Rzymie rosła liczba niewolników np. gladiatorów.

Mam nadzieje, że o taką prace ci chodzi mam nadzieje że ci się spodoba. Pozdrawiam :D
2010-03-06T14:39:46+01:00
Reformy Cezara:
-obwołał się dożywotnim dyktatorem
-odebrał władze senatorom
-zreformował kalendarz
-postawił siebie na równi z Bogami

reformy mariusza:
-przekształcenie armii w zawodową

reformy Oktawiana:
-Władza nad armia
-zarządzał częścią prowincji
-ostatecznie zatwierdzał lub odrzucał ustawy senatu
-Przestał zwoływać zgromadzenia ludowe

inne reformy:
-Ustalenie nowych zasad pobierania podatków.
-Osłabienie władzy namiestników w prowincjach
-zezwolenie barbrzyńcom na służenie w armii