Odpowiedzi

2010-03-06T09:23:08+01:00
1901 – nawiazanie lacznosci radiowej poprzez Atlantyk (Marconi, Wlochy), grupa krwi (Landsteiner, Austria), detektor krysztalowy (Braun, Niemcy), aparat do golenia z wymiennym ostrzem (K. Camp, USA), odkurzacz z workiem filtracyjnym (C. Booth, Anglia).


1914 – kanał Panamski (Panama), stały, świetlny sygnalizator drogowy w Cleveland (USA).
2010-03-06T09:27:40+01:00
TRANSPORT
hamulce tarczowe
samolot z silnikiem spalinowym
śmigłowiec
NAUKA
elektrokardiograf
KOMUNIKACJA
kopiarka
radiotelegraf
GOSPODARSTWO DOMOWE
maszynka do golenia
odkurzacz
pralka
NAUKA
żyrokompas
nadprzewodnictwo
MECHANIKA I BUDOWNICTWO
stal nierdzewna
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T11:49:01+01:00
1901 – nawiazanie lacznosci radiowej
1902 – samochód pancerny
1903 – samolot: pierwsze udane loty
1904 – wynalezienie diody prózniowej,przesylanie obrazów i fototelegrafia
1905 – produkcja pralek elektrycznych , zarówka o kształcie gruszki
1906 – bakelit , duraluminium
1908 – prototyp uzytecznej turbiny gazowej
1909 – licznik promieniowania , przelot samolotem
1910 – swietlówka neonowa , pierwsze większe statki , pierwsza reczna kamera samochód prekosc 228 km/godzine
1911 – przekazanie obrazu telewizyjnego za pomoca elektrycznosci , odkrycie promieni kosmicznyc
1912 – pierwszy statek oceaniczny z silnikiem Diesla , pojęcie witaminy
1913 – tasmowa produkcja samochodów , nierdzewna stal lampa rentgenowswka
1914 – kanal Panamsk
2 5 2