Odpowiedzi

2010-03-06T10:21:47+01:00
Włókna białkowe budują mięśnie. W czasie skurczu te włókienka ulegają przesunięciu (w skutek odpowiedniego impulsu nerwowego) względem siebie w taki sposób, aby nastąpiła ich skrócenie, dzięki temu wraz z nimi przemieszcza się również kość.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:15:59+01:00
Włokienka bialkowe znajduja sie w tkance mięśniowej, ktora składa sie wydluzonych komorek. Odpowiadaja one za ruch miesni. Gdy przesuwaja sie wzgledem siebie, dochodzi do skurczu komorki. W czasie rozkurczu wracaja do poprzedniej pozycji, a komorka wydluza sie.