Zapisy przedstawiają wskazania wodomierza w dniach :
1 września: 00108,593 m. sześciennych.
1 października: 00126,204 m. sześciennych.

a.) oblicz, zaokrąglając do całości, ile metrów sześciennych wody zużyto od 1 września do 1 października. ?

b.) pierwszego października wodomierz wskazywał 126,205m. sześciennych. Jakie będzie wskazanie tego wodomierza po zużyciu kolejnych 10 litrów wody. ?


z góry dziękuje. ; ))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T10:24:33+01:00
A) 1 września: 109m³
1 października: 126m³
126,204m³-108,593m³=17,611m³
17,611m³ ≈ 18m³
Odp. Od 1 września do 1 października zużyto 18m³ wody.

b)
10dm³= 0,01m³
126,205m³ + 0,01m³ = 126,206 m³
Odp. Wskazanie wodomierza po zużyciu 10 l wody wynosi 126,206m³
6 4 6
2010-03-06T10:29:19+01:00
A)
126,204 m3-108,593m3=17,611m3

17,611 ≈ 18m3

odp:zuzyto 18m3 wody

b)

1m3=1000l

10l=0,001m3

126,204m3+0,001m3=126,205m3

Odp:licznik po zuzyciu kolejnych 10l wody bedzie wzkazywal 126,205m3

;))

PS. tak na marginesie to kolego chyba ci sie cos pomylilo

jezeli by 10l = sie 0,01m3

to wynik wygladal by tak 126,214
a w jaki sposob 126,204+0,001moze sie = 126,206??? nie wiem
6 3 6