1. Zapisz jednowyrazowe synonimy podanych związków wyrazowych.
brać nogi za pas -
grać na nerwach-
wpuścić w maliny-
przepaść bez wieści -
zapadać w sen -
natrzeć uszu -
wylewać łzy -
mydlić oczy -

2. Pogrupuj podane wyrazy w pary synonimów i wpisz je w odpowiednie miejsca

Wyrazy ! - gapić się, szata , samolot , szpicel , obmierznąć, dziennikarz, buty, wielbiciel , wchodzić, ubiór, okulary, bodaj , mówić , pismak , włazić, patrzeć, trzewiki, obrzydnąć, agent, bełkotać, binokle , aeroplan, prawdopodobnie, adorator.

Synonimy różniące się chronologią występowania:
- ...


Synonimy różniące się nacechowaniem ekspresywnym :
-...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T10:28:22+01:00
1.
brać nogi za pas - uciekać
grać na nerwach- denerwować
wpuścić w maliny- oszukać
przepaść bez wieści - zaginąć
zapadać w sen - zasnąć
natrzeć uszu - skarcić
wylewać łzy - płakać
mydlić oczy - zmyślać

2.

Synonimy różniące się chronologią występowania:
szata - ubiór
obmierznąć-obrzydnąć
adorator-wielbiciel
trzewiki - buty
aeroplan-samolot
binokle-okulary
bodaj-prawdopodobnie

Synonimy różniące się nacechowaniem ekspresywnym :
gapić się-patrzeć
szpicel-agent
pismak-dziennikarz
włazić-wchodzić
bełkotać-mówić
8 4 8
2010-03-06T10:31:06+01:00
Zad.1
brać nogi za pas- uciekać
grać na nerwach- denerwować
wpuścić w maliny- oszukać
przepaść bez wieści- zniknąć
zapadać w sen- usypiać
natrzeć uszu- ukarać
wylewać łzy- płakać
mydlić oczy- oszukiwać

Zad.2
gapić się- patrzeć
szata- ubiór
samolot- aeroplan
szpicel- agent
dziennikarz- pismak
buty- trzewiki
wielbiciel- adorator
wchodzić- włazić
okulary- binokle
bodaj- prawdopodobnie
mówić- bełkotać
obmierznąć- obrzydnąć

Sorry, dalej nie rozumiem.
2 3 2