Bilety normalne w kinie ZNICZ kosztują 15 zł,a bilety ulgowe 10zł.Na pierwszy seans sprzedano n biletów normalnych i m biletów ulgowych,a na drugi seans dwa razy więcej normalnych i dwa razy mniej ulgowych.Ile pieniędzy wpłynęło do kasy kina na oba seanse?

3

Odpowiedzi

2010-03-06T10:28:56+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T10:32:28+01:00
N- ilość sprzedanych biletów normalnych
m- ilość sprzedanych biletów ulgowych

1 seans
n*15+m*10= 15n+10m

2 seans
2*15n +1/2*10m = 30n+ 5 m

Do kasy wpłynęło 45n+15m zł
10 5 10
2010-03-06T10:35:03+01:00
M=16

n=12

65×16+45×12=1040+540=1580

2×1040+2×540=2080+1080=3160

1580+3160=4740

Odp:Do kasy kina wpłynęło 4740 zł.
2 1 2