Odpowiedzi

2009-10-21T17:18:50+02:00
Jest to komórka niewielka, złożona ze ściany i błony komórkowej, a także cytoplazmy
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-21T17:21:16+02:00
Typowa komórka zwierzęca jest otoczona cienką błoną plazmatyczną, wewnątrz której znajduje się galaretowata cytoplazma i około tuzina organelli. Komórki wątrobowe są najlepszym przykładem takiej typowej komórki. Każda komórka wątroby czyli hepacyt, ma około dziesięciu do dwudziestu mikronów przekroju. Zawiera większość głównych organelli, a jej podstawowym zadaniem jest przeprowadzanie skomplikowanych reakcji chemicznych, związanych z trawieniem pokarmu i odzyskiwaniem składników odżywczych.
1 4 1