Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T10:53:21+01:00
D=12√2
d=a√2
a√2=12√2 /:√2
a=12 cm

Pp=12²
Pp=144 cm²

12:2=6 cm

H²=10²-6²
H²=100-36
H=√64
H=8 cm

V=⅓×144×8
V=48×8
V=384 cm³

Odp. Objętość tego ostrosłupa wynosi 384 cm³.
2010-03-06T10:54:02+01:00
12/2cm=6cm
p=ef:2
p=6*6:2=36:2=18cm²
v=ph
v=18*10=180cm³
2010-03-06T10:55:38+01:00
W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym przekątna podstawy ma długość 12√2 cm, a długość wysokości ściany bocznej wynosi 10 cm. Oblicz objętość tego ostrosłupa.

podstawą ostrosłupa prawidłowego czworokątnego jest kwadrat, gdy długość boku wynosi a, to jego przekątna d=a√2

d=12√2
a√2=12√2 /:√2
a=12

l=10
l- krawędź boczna
z Pitagorasa:
(1/2d)^2+H^2=l^2
(6√2)^2+H^2=10^2
72+H^2=100 /-72
H^2=28
H=2√7

V=(1/3)*Pp*H
Pp=a^2=12^2=12^2=144

V=(1/3)*144*2√7=96√7[cm^2]