Daje dużo punktów ponieważ to nie jedno tylko pare zadań... nie jestem geniuszem matmy dlatego proszę o pomoc. Oto zadania:

Zadanie 1
Pole kwadratu zbudowanego na przeciwprostokątnej trójkąta prostokątnego jest równe 180. Jedna z przyprostokątnych jest trzy razy krótsza od przeciwprostokątnej. Oblicz pola kwadratów zbudowanych na przyprostokątnych

Zadanie 2
Jedna z przyprostokątnych trójkąta prostokątnego ma długość 6 i jest dwa razy krótsza od jednego z dwóch pozostałych boków. Oblicz obwód tego trójkąta

Zadanie 3
Czy równoległobok o przekątnych 10 cm i 24 cm oraz boku 13 cm jest rombem?

Jakby co to jest książka z wydawnictwa: Matematyka z Plusem , a książka ma tytuł "Matematyka 2 : Nowa Wersja"... Są to zadania : 1/146,4/146 oraz 8/146 .
Wielkie dzięki za pomoc! Daje naj! :D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T10:50:21+01:00
1)
a²=180
a=6√5 - przeciwprostokątna
⅓*6√5=2√5 - jedna z przyprostokątnych
(2√5)²=20[jednostek powierzchni]

x²+(2√5)²=(6√5)²
x²=180-20
x=√160
x=4√10 - druga z przyprostokątnych
(4√10)²=160[jednostek powierzchni]

2)
6²+(2*6)²=x²
36+144=x²
180=x²
x=√180
x=√36*√5
x=6√5
L=6+12+6√5=18+6√5

Tak jest rombem.!;p
Można to sprawdzić tak
10do kwad+24 do kwad=2(13 do kw+13 do kw)\
100+576=2(169+169)
676=2x338
676=676
znaczy to ze ten równoległobok jest rombem:)
licze na najj...;p
to jest na pewno dobrze
2 4 2
2010-03-06T10:52:05+01:00
A²=180
a=6√5 - przeciwprostokątna
⅓*6√5=2√5 - jedna z przyprostokątnych
(2√5)²=20

x²+(2√5)²=(6√5)²
x²=180-20
x=√160
x=4√10 - druga z przyprostokątnych
(4√10)²=160

-----------------------------------------------------------------------

a=6 (przyprostokątna)
b=2a=12 (przyprostokątna)
c=? (przeciwprostokątna)

6²+12²=c²
36+144=c²
180=c²
c=6√5
O=6+12+6√5
O=18+6√5

-----------------------------------------------------------------------

Tak, ponieważ
d1=24cm
d2=10cm
½d1²+½d2²=a²
12²+5²=a²
144+25=a²
169=a² /√
13=a
2 3 2
2010-03-06T11:05:12+01:00
Pole = 180 cm²

to bok =6√5

skoro jedna przyprostkoątna jest 3 razy krotsza od przeciwprostokątnej to :
c = 6√5 /3 = 2√5
i obliczasz pole kwadratu na tej przyprostokątnej :
(2√5)² = 20 cm²

teraz jak juz znasz dwa boki tego trójkąta to obliczasz 3 bok:
(2√5) ²+ a² =(6√5)²
20 +a² = 180
a² =160
a=√160
a= 4√10

teraz obliczasz pole 2 kwadratu :
(4√10)² = 160cm²


2 3 2