LIST FORMALNY!!!!!!!!
Bedąc na wczasach dwa tygodnie temu ,kupiłaś/eś urządzenie,które nie działa! Napisz list do sklepu w którym go kupiłeś:::
-napisz kiedy byłeś/aś w sklepie i jakiego rodzaju urządzenie kupiłaś/eś;
-wyjaśnij na czy polega problem i co zrobiłes/aś, żeby go wyeliminowac;
-napisz czego oczekujesz od sklepu i zaproponuj inne rozwiązanie jeśli,to pierwsze okaże się niemożliwe;
-wyraz nadzieje,że sprawa zostanie załatwiona szybko i poinformuj jak cię zawiadomi o decyzji sklepu.

1

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T11:41:09+01:00
Dear Sir/Madam,
I am writing to complain about a watch I bought in your shop when I was on holiday a fortnight ago.
It is a battery-operated ladies' watch with a black strap and a small silver face. Unfortunately, it keeps stopping. I have tried putting a new battery in it but it does not seem to make any difference.
I would be grateful if you could replace the watch with another one. I would be pleased to have the same model. I have a guarantee which is valid for one year. I could send you the wacht I bought and a copy of the guarantee.
If this is not possible, could I please have a refund for the watch I bought?
I would appreciate it i you could let me have your decision by email or post (my adresses are as above).
Looking forward to hearing from you soon.
Yours faithfully,
XYZ.

148 słów.
14 3 14