Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T11:45:23+01:00
-przyłączenie ziem cesarstwa zachodniego
-ujednolicono i uporządkowano prawo rzymskie
-wybudowanie cudu architektury : Kościół Mądrości Bożej
-powstał kodeks Justyniana
-bazylika Hagia Sophia w Konstantynopolu

W Konstantynopolu znajdowały się
- dwa teatry
-hipodrom
-8 akweduktów
-16 kościołów

Jeżeli chodziło Ci żeby napisać to w formie wypracowania to nie zgłaszaj spam
a ja Ci napisze
145 4 145
Hagia Sophia=Kościół Mądrości Bożej
2010-03-06T12:39:53+01:00
Orginalne dzieła plastyczne (malarstwo ikonowe np. w klastorze św Katarzyny na Synaju, mozaik w Rawennie); w architekturze głównie budowle bazylikowe, kopułowe (np. kościół Hagia Sophia w Konstantynopolu), później kościoły na planie krzyża greckiego z kopułami nad ramionami; wpływy sztuki bizantyjskiej widoczne są do dziś( np. w Bułgarii, Grecji). Zbudowana na wzór Rzymu: miasta i forum, akwedukty, łuki tryumfalne, kolumny ku zwycięskich cesarzy, mury obronne. Powstał kodeks Justyniana. Odbywały się również wyścigi rydwanów. Przyłączenie ziem cesarstwa. Prawo rzymskie zostało ujednolicone i uporządkowane

Mam nadzieje, że pomogłem. Pozdrawiam :D
72 3 72