Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-06T11:43:08+01:00
Moją ulubioną książką jest powieść Kornela Makuszyńskiego pt."Awantura o Basię". Książka ta opowiada o przygodach pięcioletniej dziewczynki. Dziewczynka ta we wczesnym dzieciństwie straciła ojca, a podróżująca z nią matka ginie pod kołami pociągu. Basią opiekuje się małżeństwo, które postanawia odesłać dziecko pod podany przez matkę adres.
Podczas podróży pociągiem dziecko zachlapuje kartkę z adresem.
Po tym wydarzeniu dziewczynką zajmuje się pan z przedziału, którego wygląd przyprawia o dreszcze. Po jakimś czasie dziecko zostaje oddane pod opiekę niewłaściwemu opiekunowi. Rozpoczyna się walka o Basię.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o przygodach Basi przeczytajcie tę książkę.
Naprawdę warto ;)

Mam nadzieję, że pomogłam :D
13 4 13
2010-03-06T11:44:31+01:00
Lubię cytać książki, jedną z moich ulubionych to Oskar i Pani Róża.
Książka opowiada o małym chłopcu który jest w szpitalu.
Oskar ma raka, szpital to jego dom.
Rodzice mieszkają daleko więc przyjeżdżają do niego tylko raz w tygodniu.
Chłopiec w szpitalu upodobał sobie pewną starszą wolentariuszkę Panią Róże,którą tylko on nazywał ciocią.
Pani Róża jest w podeszłym wieku, ogólnie już dawno powinna odejść na emeryture. W książce dowadujemy się ,że choroby Oskara nie da się już wyleczyć i za pare dni umrze. Jeden dzień to dziesięć lat dla chłopca.
Chłopiec w swoim przyspieszonym życiu kłóci się jak i godzi z rodzicami, zdobywa żonę(dziewczynka ze szpitala) i ma wielu przyjaciól. Polecam samemu przeczytać tą książkę.
10 3 10