Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T11:37:19+01:00
Brązy – stopy miedzi z innymi metalami i ewentualnie innymi pierwiastkami np cyna
aluminium
beryl krzem mangan

• Obecnie brąz stosowany jest na odlewy, do wyrobu części maszyn, na stalówki do piór, oraz w postaci sproszkowanej jako farba.
• Z brązu produkuje się takie części jak łożyska, panewki, ślizgi i napędy, osprzęt parowy i wodny, armatura chemiczna, przemysł okrętowy i papierniczy;
• Z brązu wykonuje się dzwony
• Brąz manganowy używany jest na części precyzyjnych aparatów wymagających wytłumienia drgań wywołanych pracą silników, przekładni zębatych itp.
5 4 5
2010-03-06T11:39:36+01:00
Brąz to stop miedzi z innymi metalami i ewentualnie innymi pierwiastkami, w tym stopie miedź to ok. 80-90%.
Dawniej brąz wykorzystywano do wyrobu drogocennych monet, dzisiaj z kolei jest wykorzystywany do wyrobu rzeźb i tego typu rzeczy z powodu na jego łatwą obróbkę i dużą wytrzymałość nawet w wysokich temperaturach.

Mam nadzieję, że starczy. :)
3 5 3
2010-03-06T11:49:26+01:00
Brązy – stopy miedzi z innymi metalami i ewentualnie innymi pierwiastkami
Brązy posiadają dobre własności wytrzymałościowe, są łatwo obrabialne. Brązy wysokostopowe poddają się także hartowaniu. Posiadają dobre właściwości przeciwcierne, są odporne na wysoką temperaturę i korozję. Zastosowanie brązów jest ograniczone ze względu na ich wysoką cenę.

Brązy dzieli się na brązy do obróbki plastycznej, dostarczane w formie wyrobów hutniczych – blach, pasów, taśm, prętów, drutów i rur oraz brązy odlewnicze, dostarczane w postaci sztab lub kęsów.
1 5 1