Odpowiedzi

2010-03-06T11:49:18+01:00
Miałem to zadania na sprawdzianie kiedyś. :)

Gruszki:
x kg po a zł/kg
czyli:
x*a zł co można zapisać : xa zł
Cytryny:
y kg po a-1zł/kg
czyli:
y*(a-1zł) co można zapisać y(a-1)zł

Więc za owoce razem zapłacił:
xa + y(a-1)zł

Mam nadzieję że pomogłem. :)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T11:52:00+01:00
Krzysztof kupił x kg gruszek i y kg cytryn. Cena gruszek wynosiła a zł za 1 kg, a cena 1 kg cytryn była niższa o 1 zł od ceny 1 kg gruszek. Ile Krzysztof zapłacił za owoce?

x- ilość (kg) gruszek jaką kupił Krzyś
y- ilość (kg) cytryn jaką kupił Krzyś

a- cena za 1kg gruszek
a-1- cena za 1 kg cytryn

a*x- tyle zapłacił za gruszki, które kupił
(a-1)*y- tyle zapłacił za cytryny, które kupił

(a*x) + (a-1)*y - tyle zapłacił za kupione owoce, czyli:

ax + ay - y = a(x+y)-y

ODP. KRZYSZTOF ZAPŁACIŁ ZA OWOCE ax+ay -y ( a(x+y)-y ).

ODPOWIEDŹ DO WYBORU- TO JEST TO SAMO, TYLKO W DWÓCH RÓŻNYCH ZAPISACH.

POZDRAWIAM :))
5 5 5