1) liczba o 5 większa od x i dwukrotność liczby x+1 są równe.
2)kapelusz z piórkiem kosztuje 110 zł.kapelusz jest droższy od piórka o 100zł.ile kosztuje kapelusz a ile piórko
3)zegar z kukułką waży 5,5 kg.kukułka jest o 5kg lżejsza od zefara.ile waży zegar a ile kukułka

3

Odpowiedzi

2010-03-06T11:46:04+01:00
2)Kapelusz 105 zł piórko 5 zł

3)zegar 5.250 kg
kukułka 0,250 kg

1 nie mogę zrobic pozdro
3 2 3
2010-03-06T11:46:24+01:00
1) liczba o 5 większa od x i dwukrotność liczby x+1 są równe.
x+5=2(x+1)



2)kapelusz z piórkiem kosztuje 110 zł.kapelusz jest droższy od piórka o 100zł.ile kosztuje kapelusz a ile piórko

kapelusz kosztuje 100zł, a pióko 10 zł.

3)zegar z kukułką waży 5,5 kg.kukułka jest o 5kg lżejsza od zefara.ile waży zegar a ile kukułka

kukułka waży 0,5kg, a zegar wazy 5kg.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T11:47:57+01:00
1) x+5 = 2(x+1)
x+5 = 2x + 2
x - 2x = 2 - 5
-x = -3 /:(-1)
x = 3

2) x - cena piórka
x +100 - cena kapelusza

x + 100 + x = 110
2 x = 110 - 100
2x = 10
x = 5 zł

odp. piórko kosztuje 5 zł, a kapelusz 100+5=105 zł

3) x - waga kukułki
x + 5 kg -> waga zegara

x + x + 5 = 5,5
2x = 5,5 - 5
2x = 0,5 /:2
x = 0,25 kg
odp. kukułka waży o, 25kg, a zegar waży 0,25+5=5,25kg

4 3 4