Zad.1
Kucharka przygotowała do zmywania pełen bojler z ciepłą wodą. Na zmycie talerzy zużyła jedna trzecią wody,a sztućców i szklanek - 0,25 wody. Jaka pojemność bojlera, jeśli do zmycia garnków pozostało kucharce 25,25 litra wody?

zad.2
Ksiazka Agnieszki ma 369 stron . Pierwszegodnia dziewczynka przeczytala jedną dziewiatą ksiazki a drugiego dnia cwierc pozostalej ksiezki . Jaka czesc ksiazki pozostala Agnieszce do przeczytania ?

zad.3
Krystyna pożyczyła kolezance 4/9 oszczednosci i zostało jej 115 zł. Jaką kwotę Krystyna pożyczyła koleżance?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:02:22+01:00
Zad 2:
369×1/9= 41 ← stron pierwszego dnia
369-41=328
328×¼=82 ← drugiego dnia
328-82=246 ← pozostało jej 246 stron

Zad 3:
115 zł - 5/9
x zł - 1
x= (1×115)÷ 5/9
x=115 ÷ 5/9
x= 115 × 9/5
x=207 ← całe oszczędności
207-115=92 zł ← tyle pożyczyła koleżance

Zad 1:
25,25 + 0,25= 25,5

25,5 l - ⅔
x l - 1
x= (1×25,5) ÷ ⅔
x= 25½ × 3/2
x= 51/2 × 3/2
x= 153/4
x= 38 ¼ l ← tyle mieści się wody w bojlerze

Mam nadzieję, że jest dobrze :)
2010-03-06T12:08:56+01:00
1.
0,25 = 1/4
1/4 + 1/3 = 3/12 + 4/12 = 7/12 Więc:
25,25 to 5/12 = 5,05 = 1/12 a Więc:
12/12 czyli 1 = 60,60 litrów
Bojler ma pojemność 60,60 litrów.

2.
369*1/9=41
369-41=328
328*1/4=82
328-82=266
Agnieszce zostało do przeczytania jeszcze 266 stron książki.

3.
9/9 - 4/9 = 5/9
5/9 = 115zł Więc
1/9 = 23 a Więc
4/9 = 92
Krystyna pożyczyła koleżance 92 zł.