Odpowiedzi

2010-03-06T12:10:10+01:00
Dany jest graniastosłup prawidłowy czworokątny w którym krawędź podstawy jest równa 10cm a wysokość graniastosłupa 20cm. Narysuj ten graniastosłup w skali 1:4. Oblicz pole powierzchni graniastosłupa oraz jego siatki.


a = 10
H = 20
Pc - pole całkowite graniastosłupa
Pc = 2a² + 4×ah
Pc = 2×10² +4×10×20
Pc = 2×100 + 40×20
Pc = 200 +800
Pc = 1000 cm²

skala 1:4 znaczy..
1cm - 4cm
1cm na obrazku to 4 cm w rzeczywistości
1000 :4 = 250
Pole całkowite graniastosłupa będzie wynosiło na obrazku 250 cm² (bo musimy go pomniejszyć według skali)

a × 1/4 = 10 :4 = 2,5 cm - długość krawędzi na obrazku
h × 1/4 = 20 :4 = 5 cm - wysokość na obrazku

pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:15:55+01:00
Pc=2a(kwadrat)+4*a*H
Pc=2*10(do kwadratu)+ 4*10*20
Pc=200+800
Pc=1000cm(kwadratowych)

Pc(w skali 1:4)
a=10 :4 = 2,5 cm
H=20 :4 = 5 cm
P=1000 :4 = 250cm(kwadratowych)
w załaczniku jest siatka w skali