Odpowiedzi

2010-03-06T12:04:31+01:00
D=a√2
a√2=5√2/:√2
a=5

Ppb=5*11,7
Ppb=58,5 cm² - jedno pole
5*58,5=234cm²- suma pól powierzchni bocznej
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:06:09+01:00
W prostopadłościanie o podstawie kwadratowej wysokość jest równa 11.7 cm a przekątna podstawy ma 5 pierwiastków 2 cm długosci . Oblicz pole powierzchni bocznej tego prostopadłoscianu

a -podstawa prostopadłoscianu ( kwadratu)
d = 5√2 cm - przekatna podstawy ( kwadratu)
H = 11,7 cm - wysokość prostopadłościanu

Pb =? - pole boczne prostopadłościanu

1. Obliczam bok podstawy (kwadratu)
d = 5√2 cm
d = a√2 - wzór na przekatną kwadratu

a√2 = 5√2 /:√2
a = 5 cm

2. Obliczam pole boczne Pb
pole boczne składa się z 4 scian będacych prostoatami o wymiarach a = 5 cm i H = 11,7 cm
Pb = 4*a*H
Pb = 4*5 cm*11,7 cm
Pb = 235 cm²

2 5 2
2010-03-06T12:08:13+01:00
Skoro przekątna podstawy - kwadratu ma 5√2cm, to jej bok wynosi 5cm
a=5cm
b=5cm
c=11,7cm
Pb=2(ac+bc)
Pb=2*(58,5+58,5)=2*117=234cm²

Odp. Powierzchnia boczna tego prostopadłościanu wynosi 234cm².
2 3 2