Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:16:26+01:00
Obw kwadr.=4a=12 /:4
a=3cm

d=a√2
d=3√2≈4,24cm

Obw Δ=3b=12 /:3
b=4cm

h=b√3/2
h=4√3/2
h=2√3≈3,46cm

d>h
Przekątna kwadratu jest dłuższa od wysokości trójkąta

Licze na najlepsze:).


33 4 33
2010-03-06T12:18:02+01:00
Obw (kwadrat) = 12cm
a (bok) = 12/4=3 cm
d (przekątna) = a√² = 3√²cm

Obw (trójkąt) = 12cm
a (bok) = 12/3 = 4cm
h=a√³/2
h= 4√³ /2
h= 2√³ cm

d = 3*1,4=4,2 cm
h= 2*1,7=3,4

h<d

Odp. Dłuższa jest przekątna kwadratu
8 3 8
2010-03-06T12:19:39+01:00
Bok kwadratu =3cm
Przekątna kwadratu= a√₂
Wys. trójkata rownocbocznego= (a√₃) : 2

Wys. przękątnej =4√₂= 4.24cm
Wys trojkata= 6.92:2=3.46


Odp. Tak, jest dłuższa
4 3 4