W podanym tekście oznacz przydawki

Często słyszymy o siedmiu cudach świata starożytnego. Były to najwspanialsze posągi i budowle. Pośród nich szczególną sławę zyskały wiszące ogrody Semiramidy. Składały się one z kilku trasów. Kolejne poziomy porastały palmy, żywopłoty i klomby. Krawędzie tarasów przysłaniały gęste pnącza. Piętra ogrodu jakby unosiły się w powietrzu. Fontanny mieniły się barwami tęczy. Lśniły źródełka z orzeźwiającą wodą. Cały Babilon bezlitośnie paliły promienie słońca. Tylko w ogrodzie królowej Seramidy kwitły kwiaty.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:24:25+01:00
Przydawka to określenie rzeczownika ;)

Często słyszymy o siedmiu cudach świata starożytnego.-starożytnego i siedmiu ( siedmiu do cudach,a starożytnego do świata)

Były to najwspanialsze posągi i budowle.-najwspanialsze

Pośród nich szczególną sławę zyskały wiszące ogrody Semiramidy.-szczególną


Składały się one z kilku trasów. -kilku

Kolejne poziomy porastały palmy, żywopłoty i klomby.-kolejne

Krawędzie tarasów przysłaniały gęste pnącza.-gęste

Piętra ogrodu jakby unosiły się w powietrzu.-piętra

Fontanny mieniły się barwami tęczy.-tęczy

Lśniły źródełka z orzeźwiającą wodą. -orzeźwiającą

Cały Babilon bezlitośnie paliły promienie słońca.-cały

Tylko w ogrodzie królowej Seramidy kwitły kwiaty. -tylko








3 5 3
2010-03-06T12:59:56+01:00
Przydawkę piszę DUŻYMI, bo nie da się podkreślić.

Często słyszymy o SIEDMIU cudach świata STAROŻYTNEGO.
Były to NAJWSPANIALSZE posągi i budowle. Pośród nich SZCZEGÓLNĄ sławę zyskały WISZĄCE ogrody SEMIRAMIDY. Składały się one z KILKU trasów. KOLEJNE poziomy porastały palmy, żywopłoty i klomby. Krawędzie TARASÓW przysłaniały GĘSTE pnącza. Piętra OGRODU jakby unosiły się w powietrzu. Fontanny mieniły się barwami TĘCZY. Lśniły źródełka z ORZEŹWIAJĄCĄ WODĄ. CAŁY Babilon bezlitośnie paliły promienie SŁOŃCA. Tylko w ogrodzie królowej SEMIRAMIDY kwitły kwiaty.
2 5 2