Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:37:03+01:00
D - przekątna kwadratu
h - wysokość trójkąta równobocznego

d=3cm
d=a√2
a√2=3 /:√2
a=3/√2
P.kwadratu=3/√2*3/√2=9/2=4,5cm²

h=3cm
h=(a√3):2
(a√3):2=3 /*2
a√3=6 /:√3
a=6/√3=6√3/3=2√3
P.trójkąta=[(2√3)²*√3]:4=12√3/4=3√3≈5,19cm²

Odp:Pole kwadratu nie jest większe od pola trójkąta.
48 3 48
Dzięki, stary!
*tudzież stara, jeśli jesteś kobietą. Ale "stara" DO KOBIETY BRZMI OBRAŻLIWIE. ZATEM: DZIĘKUJE MOJA DROGA! ;3
2010-03-06T12:39:47+01:00
3 cm to dlugosc przekatnej a dlugosc boku wynosi 3/pierwiastek z dwóch. w chacie na kartce obliczylem ze pole tego trujkata wynosi 3 pierwiastki z trzech cm kwadratowych a pole tego kwadratu wynosi 9/2 czyli 4,5 cm kwadratowych czyli pole kwadratu jest mniejsze poniewaz pierwiastek z 3 w przyblizeniu wynosi 1.73 a 1.72x3 = 5.19 czyli pole trujkąta jest większe ... pozdro :)))
17 2 17