Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:39:26+01:00
0,7x-30=0,3x
0,7x-0,3x=30
0,4x=30 / : 0,4
x=30:0,4
x=30 * 10/4
x=75

Jesli pomoglem to daj NAJ ;)

Osoba na dole źle zrobila bo w zadaniu jest że zawiera ,,o 30 litrów wiecej" a nie ze zawiera 30l.
I jak piszemy procent, to zawsze jest procent z czegoś, czyli np z x
;)
2010-03-06T12:39:34+01:00
70procent=30l
30procent=×
x=(30×30)÷70=900÷70=12 i sześć siódmych litra