Odpowiedzi

2010-03-06T12:52:10+01:00
X - wiek syna obecnie - 12 LAT
x - 2 syn przed dwoma laty 10 LAT 2(x-2
) wiek matki przed dwoma laty 4(x-2)+2=40+2=42 x+10
syn za dziesiec lat >22 LATA <
4(x-2)+12 matka za 10 lat
x+10+4(x-2)+10=74 x+10+4x-8+12=74 x+4x= -10 + 8 - 12 + 74 5x = 60 / : 5 x = 12

LICZĘ NA NAJLEPSZY ^|^
36 3 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T12:56:32+01:00
X - obecny wiek syna
y - obecny wiek matki
x-2 - wiek syna przed dwoma laty
4(x-2) - wiek matki przed dwoma laty
y-2 - wiek matki przed dwoma laty
x+y+20 - wiek obojga za 10 lat
74 - wiek obojga za 10 lat

4(x-2)=y-2
x+y+20=74

4x-8=y-2
x+y=54

4x-y=6
x+y=54

5x=60
x=12

12+y+20=74
y=42

x=12
y=42

Odp. Matka ma 42 lata, a syn 12.
28 4 28