Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T13:33:21+01:00
Należy rozdzielić substancje poprzez destylację.

Sprzęt do destylacji składa się z:
-czaszy grzejna
-kolby okrągłodenna
-łapa
-termometr
-chłodnica wodna
-statyw z łącznikiem i łapą palczastą
-odbieralnik

Czynności jakie należy wykonać:

Umieścić mieszaninę wody i alkoholu w kolbie destylacyjnej, następnie mieszaninę podgrzewa się, ale trzeba kontrolować jej temperaturę. Składniki mieszaniny powoli odparowują, a ich pary skraplają się i ściekają do odbieralnika.

9 4 9
2010-03-06T13:37:07+01:00
Destylacja - to rozdzielanie ciekłej mieszaniny związków chemicznych przez odparowanie, a następnie skroplenie jej składników.

laboratoryjny zestaw destylacyjny: 1. palnik, 2. kolba, 3. nasadka destylacyjna, 4. termometr, 5. chłodnica, 6. oliwka wlotowa wody, 7. oliwka wylotowa wody, 8. odbieralnik, 9. oliwka próżniowa (gazu obojętnego), 10. łącznik destylacyjny.
5 3 5