Odpowiedzi

2010-03-06T13:11:30+01:00

Jedną z form ochrony szaty roślinnej jest ochrona gatunkowa. Polega ona na objęciu prawną ochroną wszystkich roślin należących do określonych gatunków oraz wydaniu prawnego zakazu ich niszczenia, pozyskiwania oraz handlu nimi. Ochrona gatunkowa obejmuje jedynie rośliny dziko rosnące, na naturalnych stanowiskach oraz na stanowiskach antropogenicznych. Pomaga ona zachować różnorodność biologiczną roślin poprzez zabezpieczenie istnienia gatunków zagrożonych działaniami otoczenia m.in. zbieraniem do celów leczniczych, ozdobnych czy spożywania.
3 3 3
2010-03-06T13:11:33+01:00
Ponieważ jest jej mało na świecie i grozi jej wyginięcie
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T13:12:56+01:00
Kosodrzewina objeta jest ochrona poniewaz dawniej byla masowo niszczona,wypalana i wycinana. Wszystko po to,aby przygotowac tereny na wypas zwierzat.
2 5 2