1.w ciagu jednej sekundy mrowka pokonuje droge 2cm. mrowka z jednego mrowiska do drugiego odleglego o 250m. przejdzie w jakim czasie??
2.janek wędrujac po gorach poruszal sie z predkoscia 2km\h. na drogowskazie zauwazyl napis ; schronisko szczowiny 30min. jaka droge janek musi przebyc?
3.janek plynie kajakiem z predkoscia 4m\s wzgledem wody. woda w rzece plynie z predkoscia 2m\s . janek plynie kajakiem zgodnie z pradem rzeki.podaj jaka droge przebywa w ciagu sekundy?
PROSZE O POMOC! zalezy mi szczegolnie na 1i3 zad.

2

Odpowiedzi

2010-03-06T13:29:51+01:00
1.

250m = 25 000cm

1s - 2cm
xs - 25 000cm

x = 1 * 25 000cm / 2
x = 12 500 sekund

2.

Jeżeli podczas godziny Janek przechodzi 2 km, to w pół godziny przejdzie 1 km.

3.

4 km/h + 2 km/h = 6 km/h

1 m/s - 3,6 km/h
x m/s - 6 km/h

x = 1,6 m/s

Więc, przez jedną sekundę Janek pokona drogę ok. 1,6 m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T13:30:44+01:00
1. 250 m = 2500cm
120 cm/minutę
7200cm/h
Mrówka pokona 2500cm w ciągu około 20minut

2. 2km/h = 1km/30 min
Chłopiec musi pokonać 1km wędrówki

3. 4m/s + 2 m/s = 6m/s
Kajak jest popychany jeszcze przez prąd więc płynie z prędkością 6m/s