Sposoby rozsiewania nasion zależą od różnych czynników zewnętrznych. Do wymienionych roślin dobierz charakterystyczny dla nich sposób rozsiewania.

1. kasztanowiec
2. łopian
3. kokos
4. wiśnia

A. przyczepia się do powierzchni ciała zwierząt
B. pod wpływem grawitacji działającej na ciężkie nasiona
C. przez wodę
D. w przewodach pokarmowych np. szpaków (wydalane z kałem)
E. przez wiatr, dzięki wyposażeniu w struktury umożliwiające unoszenie się w powitrzu i zwalniające opadanie


1-........
2-........
3-.........
4-.........

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T13:38:04+01:00




1-.....E...
2-..A......
3-..B.......
4-...D......
1 5 1
2010-03-06T13:50:19+01:00
1-e przez wiatr, dzięki wyposażeniu w struktury umożliwiające unoszenie się w powietrzu i zwalniające opadanie
2-a przyczepia się do powierzchni ciała zwierząt
3-b pod wpływem grawitacji działającej na ciężkie nasiona
4-d w przewodach pokarmowych np. szpaków (wydalane z kałem)
2010-03-06T16:10:31+01:00
1. kasztanowiec-E.przez wiatr, dzięki wyposażeniu w struktury umożliwiające unoszenie się w powietrzu i zwalniające opadanie
2. łopian-A. przyczepia się do powierzchni ciała zwierząt
3. kokos-B. pod wpływem grawitacji działającej na ciężkie nasiona
4. wiśnia-D. w przewodach pokarmowych np. szpaków (wydalane z kałem)