Pan Mirek trzy raz dziennie wkrapla sobie po dwie krople lekarstwa do każdego oka. Kropli wystarczyło mu na 25 dni. Jaką przybliżoną objętość ma jedna kropla, jeżeli buteleczka zawiera 15 ml leku?? Wyraź tę objętość w mm sześciennych.

2

Odpowiedzi

2010-03-06T13:52:32+01:00
Najpierw obliczmy ile kropel dziennie zużywa pan Mirek

3 dziennie
2 krople
2 oczu

3*2*2 = 12 kropel dziennie
buteleczka wystarcza mu na 25 dni
więc
12*25 = 300 kropel
w buteleczce znajduje się 300 kropel
pojemność buteleczki wynosi 15 ml
więc
15 : 300 = 0,05ml
jedna kropla ma objętość 0,05ml

1ml = 1000mm3 (mm sześciennych)
0,05ml * 1000 = 50 mm3

odp:
jedna kropla ma objętość 50 mm3

pozdrawiam :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T14:55:55+01:00
3 razy dziennie, 2 krople do dwóch oczu
3*2*2 = 12 kropel dziennie
butelka starcza na 25 dni
12*25 = 300 kropel
w butelce jest 300 kropel
pojemność jej to 15 ml
15 : 300 = 0,05ml
jedna kropla ma objętość 0,05ml
1ml = 1000mm3 (mm sześciennych)
0,05ml * 1000 = 50 mm3


Czyli jedna kropla będzie miała objętość 50 mm3

1 5 1