Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T15:12:23+01:00
Jeżeli biocenoza rozwija się w miejscu, gdzie nie było wcześniej żadnych organizmów to mamy do czynienia z sukcesją pierwotną np. zarastające przez setki lat skały i wydmy.
Natomiast, jeżeli biocenoza rozwija się na terenie zmienionym przez człowieka lub inne czynniki np. pożar czy powódź, to wówczas mamy do czynienia z sukcesją wtórną np. występuje na nieuprawianych polach czy niekoszonych łąkach. - Puls Życia
2010-03-06T15:16:20+01:00
Jeżeli biocenoza rozwija się w miejscu, gdzie nie było wcześniej żadnych organizmów to mamy do czynienia z sukcesją pierwotną np. zarastające przez setki lat skały i wydmy.
Natomiast, jeżeli biocenoza rozwija się na terenie zmienionym przez człowieka lub inne czynniki np. pożar czy powódź, to wówczas mamy do czynienia z sukcesją wtórną np. występuje na nieuprawianych polach czy niekoszonych łąkach. - Puls Życia